Καλωσήρθατε! 🙂
Ελπίζω να σας αρέσει η περιήγηση στο ιστολόγιό μου.

Μας περιμένει μια πόλη— και, φτάνοντας, το λεωφορείο κάνει τρεις στάσεις. Πού λέτε να κατεβούμε;

1. Στην πλατεία των Αγίων Θεοδώρων (Οιδιπόδεια Κρήνη), εκεί όπου σύμφωνα με το μύθο ο ήρωας ξέπλυνε τα χέρια του μετά την πατροκτονία του Λάιου·

2. στο Γυμνάσιο, κάτω από το Λόφο Μεγάλο Καστέλλι, εκεί όπου υπάρχει ο μυκηναϊκός θαλαμωτός τάφος (14ος-13ος αιώνας π.Χ.) των γιων του Οιδίποδα, δηλ. του Ετεοκλή και του Πολυνείκη, οι οποίοι αλληλοσκοτώθηκαν μονομαχώντας μπροστά στα τείχη της Θήβας·

3. τέρμα της διαδρομής ο Λόφος του Ισμηνίου Απόλλωνος (εύκολα προσβάσιμος από την πίσω πλευρά), με κατάλοιπα θεμελίωσης δωρικού ναού του 4ου αιώνα π.Χ. στην κορυφή του.

Πλησίον του λόφου βρίσκεται ο Ιερός Ναός του Ευαγγελιστού Λουκά με τη ρωμαϊκή λάρνακα όπου φυλάσσονταν τα λείψανα του Αγίου. Στο πίσω μέρος του Ιερού Ναού υπάρχουν αρχαία ερείπια, τμήματα της κλασσικής οχύρωσης της πόλης, καθώς και αρχιτεκτονικά μέλη που ανήκουν σε παλαιότερο ναό, των πρώτων χριστιανικών χρόνων.

Υπάρχουν, φυσικά, πολλά ακόμα να δούμε.
Καλή συνέχεια!

Η Θήβα από ψηλά



Επτά επί Θήβας του Αισχύλου
Παράσταση του 1982 στο Θέατρο Μοσχοποδίου

Σκηνοθεσία, σκηνικά, κοστούμια, απόδοση στα νέα ελληνικά:
Γιάννης Τσαρούχης


1:22:26

Η Αντιγόνη για τον νεκρό αδελφό της Πολυνείκη
που θεωρήθηκε προδότης
και για τον οποίο είχε δοθεί εντολή να παραμείνει άταφος:

— Θα του σκάψω εγώ η ίδια τάφο
κι ας είμαι γυναίκα, θα τα καταφέρω.
Θα τον κουβαλήσω σε λινό σεντόνι
και μόνη μου θα τον σκεπάσω.
Μην περάσει από κανενός το νου ότι δεν θα το κάνω αυτό·
έχω το θάρρος και θα βρω οπωσδήποτε τον τρόπο!

τάφον γὰρ αὐτῷ καὶ κατασκαφὰς ἐγώ,
γυνή περ οὖσα, τῷδε μηχανήσομαι,
κόλπῳ φέρουσα βυσσίνου πεπλώματος.
καὐτὴ καλύψω, μηδέ τῳ δόξῃ πάλιν·
θάρσει, παρέσται μηχανὴ δραστήριος.

(στίχοι 1040-1045)

Άγιος Γεώργιος ο «Μικρός»

Άγιος Γεώργιος ο «Μικρός»
Ένα από τα πολλά ταπεινά εκκλησάκια της Θήβας, που είναι διάσπαρτα σε όλη την πόλη και προσφέρουν στιγμές περισυλλογής και γαλήνης. Το εικονιζόμενο βρίσκεται στην οδό Βουρδουμπά, ενώ υπάρχει και μεγαλύτερος Ιερός Ναός του Αγίου Γεωργίου στην ομώνυμη πλατεία ανάμεσα στις οδούς Πινδάρου και Λουκά Μπέλλου.

Πέμπτη 21 Απριλίου 2022

🇺🇸 Αυτό το ποίημα δεν ενδιαφέρεται για την εξάντλησή μου

μόνο πώς μπορεί να ανοίξει μόνο του,
να χαράξει μία κοιλάδα μέσα από το φόβο μου.

Θέλω να κατονομάσω κάθε συναίσθημα
και να αφήσω κάθε ονομασία να φύγει.

Υπάρχει ένα σημείο μέσα μου
όπου δεν έχω αρρωστήσει ποτέ.

Γενναιότητα, ας μιλήσω για πόνο
Νόμιζα ότι είχε τελειώσει μαζί μου

όμως ακόμα σχηματίζει κυματάκια κι εξαπλώνεται
προς τα έξω και προς τα έξω. Είχα απομακρυνθεί

νομίζοντας ότι η πέτρα είχε φτάσει
στον πάτο της μνήμης.

Σήμερα δεν θα είμαι γενναίος.
Σήμερα θα κάτσω ακύμαντος, ακίνητος και σιωπηλός,

θα προσπαθήσω να σκεφτώ τι είναι αυτό
που είναι μέσα μου ακύμαντο, μέσα μου ακόμα.*

Θα προσπαθήσω να δω τον ουρανό

σαν κάτι περισσότερο από ουρανό, περισσότερο από δέρμα,
περισσότερο από αυτή την εξάντληση.

_____________________
* λογοπαίγνιο με τις έννοιες του still: ακόμα, ακύμαντο, ακίνητο και σιωπηλό
Ο Αμερικανός ποιητής Μάθιου Σίγκελ (γεν. 1984, Νέα Υόρκη) έχει διαγνωστεί με τη νόσο του Κρον.



This poem isn't interested in my exhaustion

only how it can open itself,
carve a valley through my fear.

I want to name each feeling
and let each name go.

There is a place in me
where I have never been sick.

Bravery, let me speak of pain
I thought was done with me

yet still ripples outward
and outward. I had walked away

thinking the stone had reached
the bottom of memory.

Today I will not be brave.
Today I will sit still,

try to consider what it is that is
in me still. I will try to see the sky

as more than sky, more than skin,
more than this exhaustion.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Ο Λόφος του Ισμηνίου Απόλλωνος

Ο Λόφος του Ισμηνίου Απόλλωνος
Κατάλοιπα θεμελίωσης δωρικού ναού
του 4ου αιώνα π.Χ.

Άγιοι Νικόλαος και Ρούφος

Άγιοι Νικόλαος και Ρούφος
Το ιστορικό παρεκκλήσι των Αγίων Νικολάου και Ρούφου είναι βασιλικού ρυθμού με εγκάρσιο κλίτος και εντοιχισμένους μεγάλους αρχαίους λίθους. Όπως και σε άλλες εκκλησίες της Θήβας, βλέπουμε αρχαία αρχιτεκτονικά μέλη να κοσμούν τον περίβολο.